Érintés, elidegenítés, közeledés, távolodás

Érintés, elidegenítés, közeledés, távolodás

Reigl Judit intim közegben, érintés (szivacs, ujjbegy, ecset, dripping) révén alkotott, míg Vera Molnar egy eszköz segítségével, a számítógéppel egy plusz, elidegenítő felületet von be a művész és a mű közé. Mit jelent ez ma nekünk és mit az életművükben a kor francia/nemzetközi művészetének relációjában?

Percepció, közeledés és távolodás Reigl Judit és Vera Molnar művészetében címmel augusztus 23-án, vasárnap 16 órától Mészáros Flóra művészettörténész, egyetemi adjunktus tart vetített képes előadást a MODEM-ben. Mészáros Flóra kifejezetten a 20. századi magyar és francia képzőművészeti kapcsolatokra, főleg a nonfiguratív alkotókra fókuszál, itthon és Párizsban is sok éve kutatja a témát. Mostani előadásában Reigl Judit és Vera Molnar művészettörténeti kontextusba helyezését, világhírnevét tárja fel. Szomorú aktualitást ad a témának a járványhelyzet is, különösen aktuális kérdésekre, az érzékelés, a percepció, a távolságtartás, a közeledés-távolodás művészeti megközelítésére keres választ az előadó. Egyfelől a néző tárgykultúrához való viszonya mentén, másrészt Reigl és Molnar ellentétes alkotásmódján át.

Az előadáson való részvétel ingyenes.

Iratkozzon fel hírlevelünkre


hungarian english

menü