Művészetpedagógia

Művészetpedagógia

Foglalkozásaink célja, hogy segítsük a kiállítások befogadását, megismertessük a képzőművészet jelentős alkotóit, alkotásait. Mindezt játékos feladatokon keresztül érjük el. Programjaink összetettek, a dialógusra építő múzeumi sétát alkotójellegű, interaktív mozzanatok egészítik ki. Az életkori sajátosságokhoz igazodva más-más nyelvezettel, eszköz- és anyaghasználattal közelítünk meg egy-egy témát. A műtárgyakkal kialakított aktív és rendszeres kapcsolat fejleszti a gyerekek esztétikai érzékét, és nyitottabbá, befogadóbbá teszi őket.

Művészetpedagógia a MODEM-ben

A kortárs művészet természeténél fogva korunk kérdéseire reflektál, a maga sajátos nyelvén. Kiállításainkhoz kapcsolódva ezt a sajátos nyelvet – a kortárs képzőművészet forma- és szókincsét – és napjaink aktuális kérdéseit szeretnénk megismertetni a gyerekekkel foglalkozásainkon. Célunk, hogy a legkisebbektől a legnagyobbakig mindannyian nyitottá, befogadóvá és bátor kísérletezővé váljanak.

További információk »

Művészetpedagógia csoportoknak

A korosztályi sajátosságokra nagy hangsúlyt fektetve már óvodás kortól (egészen a középiskolásokig) várjuk a gyerekeket művészetpedagógiai foglalkozásainkra. Az aktuális kiállításokhoz kapcsolódó foglalkozások minden korosztályhoz más nyelven szólnak.

További információk »

Művészetpedagógia hétvégenként

FIRKALAK (6–9 évesek részére)
A kiállításainkhoz kapcsolódó alkalmak során a gyerekek játékos feladatok közben ismerkedhetnek meg a művészek munkáival. Az alkotásokhoz szőtt fiktív mesék és az érzékenyítő feladatok révén a résztvevők a művészetek iránt még nyitottabbá, fogékonyabbá válhatnak.

További információk »

Művészetpedagógiai foglalkozások csoportok részére bejelentkezéssel: óvodásoknak és iskolásoknak fejenként 300 Ft-ért. Hétvégi művészetpedagógia foglalkozások gyermekek részére 300 Ft/fő, felnőtteknek 500 Ft/fő. A részletekről érdeklődni Csőke Kitti múzeumpedagógusnál lehet a csoke.kitti.modem@gmail.com e-mail címen vagy a +36/20 339-38-40-es telefonszámon.

Alkoss te is! Művészetpedagógiai programok a  MÁNIA. Csendes Stratégiák kiállításhoz

Belső terek

Milyen terekben, épületekben tudnánk elképzelni a több mint negyven méter hosszú gyöngysort, a gémkapocsfalat, a tűlevélképeket vagy a tizenkét méteres ceruzarajzot, ha a kiállítás zárása után nagyobb cégek vásárolnák meg a MODEM-ben látható helyspecifikus alkotásokat? A Mánia. Csendes stratégiák című kiállításra érkező középiskolások terveket, fotomontázst és maketteket készíthetnek azokról az épületekről és belső tereikről, amelyekben szívesen látnák a kiállításon szereplő műveket.

Korosztály: 15–18 évesek

Kísérlet

Egy megszállott fizikus elhatározta, hogy megpróbálja lelassítani az idő múlását. Arra gondolt, ha meggyőzi az embereket, hogy minden tevékenységüket lassan és sokáig ismételjék, akkor az idő nem a szokott ütemben fog telni. Öt ember vállalkozott a kísérletre; éveken keresztül szalagokat hímeztek, gyöngyöt és gémkapcsokat fűztek, tűlevelet ragasztgattak, valamint hatalmas papírokat rajzoltak tele apró vonalakkal. A kiállításra érkező osztályokkal elképzeljük, mire kérte meg a fizikus a többi embert, hogy az idő múlását lelassítsa.

Korosztály: 10–14 évesek

Az időmágus

Az időmágus, aki az időt is képes volt megállítani, egy nap nagyon megharagudott Trollius lakóira. Az emberek ebben a városban olyan sebesen közlekedtek, olyan kapkodva tették a dolgukat, hogy az órák mutatói egyre gyorsabban forogtak. A varázsló átkot szórt a városra; egy időhurokba kényszerített mindenkit, aki itt élt. Bármilyen tevékenységbe is kezdtek az emberek, egy idő után elölről kellett kezdeniük, soha semmit nem fejezhettek be. A kiállításra érkező gyerekekkel végignézzük, milyen ismétlődő munkákra kényszerültek Trollius lakói, majd ceruzák, festékek, tollak segítségével megpróbáljuk megtörni a varázslatot.

Korosztály: 6–9 évesek

Művészetpedagógiai foglalkozások a Megy, Megáll, Marad kiállításon

Helyek és helyzetek

Ajánlott: óvodás – 5. osztály

A harmadik emeleti kiállítás címéhez kapcsolódva mi is megyünk, megállunk és egy kicsit maradunk. A foglalkozás során egy fiktív álomvonaton utazunk, miközben a megállóknál egy rövid időre leszállunk és körbenézünk a környéken. Minden egyes állomás egy külön világ, amit megpróbálunk felfedezni. A helyszín megismerése és megértése érdekében különböző helyzeteket tanulunk meg kezelni. Amint a végállomásra érünk az álom véget ér ugyan, de az élmény velünk marad. A foglalkozás végén az egyik helyszínt felidézve papírcsipke nyomatot készítünk.

Csempetúra

Ajánlott: 4–8. osztály

Képzeletben Portugália fővárosába, Lisszabonba repülünk egy csempetúrára. A kirándulás során folyamatos nehézségekkel szembesülünk, ami már többek között a reptéren is elkezdődik. Az útikönyvekben látott gyönyörű lisszaboni csempék helyett, egy olyan helyszínen találjuk magunkat, ahol ezek a díszítő elemek megrongálódtak, lepotyogtak, már – már eltűnni látszanak. A kirándulás végén megpróbáljuk megfejteni Szabó Eszter Ágnes csempefalát, majd az eddig látottakból inspirációt merítve, elkészítjük saját alkotásunkat.

Iratkozzon fel hírlevelünkre


hungarian english

menü