Művészetpedagógia

Művészetpedagógia

Foglalkozásaink célja, hogy segítsük a kiállítások befogadását, megismertessük a képzőművészet jelentős alkotóit, alkotásait. Mindezt játékos feladatokon keresztül érjük el. Programjaink összetettek, a dialógusra építő múzeumi sétát alkotójellegű, interaktív mozzanatok egészítik ki. Az életkori sajátosságokhoz igazodva más-más nyelvezettel, eszköz- és anyaghasználattal közelítünk meg egy-egy témát. A műtárgyakkal kialakított aktív és rendszeres kapcsolat fejleszti a gyerekek esztétikai érzékét, és nyitottabbá, befogadóbbá teszi őket.

Művészetpedagógia a MODEM-ben

A kortárs művészet természeténél fogva korunk kérdéseire reflektál, a maga sajátos nyelvén. Kiállításainkhoz kapcsolódva ezt a sajátos nyelvet – a kortárs képzőművészet forma- és szókincsét – és napjaink aktuális kérdéseit szeretnénk megismertetni a gyerekekkel foglalkozásainkon. Célunk, hogy a legkisebbektől a legnagyobbakig mindannyian nyitottá, befogadóvá és bátor kísérletezővé váljanak.

További információk »

Művészetpedagógia csoportoknak

A korosztályi sajátosságokra nagy hangsúlyt fektetve már óvodás kortól (egészen a középiskolásokig) várjuk a gyerekeket művészetpedagógiai foglalkozásainkra. Az aktuális kiállításokhoz kapcsolódó foglalkozások minden korosztályhoz más nyelven szólnak.

További információk »

Művészetpedagógia hétvégenként

FIRKALAK (6–9 évesek részére)
A kiállításainkhoz kapcsolódó alkalmak során a gyerekek játékos feladatok közben ismerkedhetnek meg a művészek munkáival. Az alkotásokhoz szőtt fiktív mesék és az érzékenyítő feladatok révén a résztvevők a művészetek iránt még nyitottabbá, fogékonyabbá válhatnak.

További információk »

Művészetpedagógiai foglalkozások csoportok részére bejelentkezéssel: óvodásoknak és iskolásoknak fejenként 300 Ft-ért. Hétvégi művészetpedagógia foglalkozások gyermekek részére 300 Ft/fő, felnőtteknek 500 Ft/fő. A részletekről érdeklődni Csőke Kitti múzeumpedagógusnál lehet a csoke.kitti.modem@gmail.com e-mail címen vagy a +36/20 339-38-40-es telefonszámon.

Művészetpedagógia a Kísérlettől a művészetig: Man Ray fotográfiái kiállításon

Világhírű fotók, portrék és történetek a 20. század kiemelkedő évtizedeiből, évtizedeiről. Miről vált híressé Marcel Duchamp, hogyan írták a szabadverseket, mi is az a dadaizmus és szürrealizmus? Az amerikai születésű Man Ray fotográfiáiból egy egész kortörténet kirajzolódik, olyan fogalmak, művészek és irányzatok mentén, amelyekkel a diákok tanulmányaik során is találkoznak. A MODEM legújabb kiállítása során azonban az iskolások közelebb kerülhetnek mindehhez, miközben kipróbálhatják, miként készülhet egy szabadvers, hogyan működik egy fotólabor, vagy mi a különbség az önarckép és a szelfi között.

További információk »

Művészetpedagógia a Tisztelt Németh Lajos professzor! kiállításon

Alkoss te is!

Művészetpedagógiai programok a Tisztelt Németh Lajos professzor! Az Antal–Lusztig-gyűjtemény 50 éves! című kiállításhoz

További információk »

Művészetpedagógiai foglalkozások a Tisztelt Németh Lajos Professzor! Az Antal-Lusztig-gyűjtemény 50 éves! kiállításon

Marili és az elvarázsolt baglyok

Ajánlott: óvodás – 5. osztály

Volt egyszer egy kislány Marili, aki imádta a mesekönyveket. Amióta maga is tudott olvasni, még nagyobb élvezettel lapozgatta az oldalakat. Nemrég egy különleges könyv került a kezébe, melynek címe is igen nagy hatást gyakorolt rá. Oly annyira, hogy a baglyok álmában is megjelentek. Viszont hamarosan váratlan fordulat történt. Ahogy ismét kinyitotta a könyvet az elnyelte őt. Amint felébredt akkor vette észre, hogy egy különleges világba csöppent. Segítsünk Marilinek megkeresni az elvarázsolt baglyokat ahhoz, hogy ismét hazamehessen.

Színekre hangolódva

Ajánlott: 4–8. osztály

A vizuális képi ábrázolásban sok alkotó a színek és a formák erejével hat a nézőre. Ez az erő ugyanúgy jelen van az absztrakt ábrázolási módoknál is. De mit lát a néző és hogyan hat rá a látvány? Vajon le tudjuk-e képezni és át tudjuk-e alakítani vizuális nyelvvé a zene erejét, dallamát és a ránk szuggesztív hatást gyakorló érzelmi töltetét? A foglalkozás során az érzéseinket expresszív módon mi is megpróbáljuk papírra vetni, miközben neves művészek alkotásaiból merítünk ihletet.

Gyűjtés

Ajánlott: 8–12. osztály

A gyűjtés örömét már kisgyermek korunkban átélhetjük.  Az érdeklődés középpontjában álló tárgyak rövidebb, vagy hosszabb ideig, de az életünk részét képezik és formálják a személyiségünket. De vajon mikor válik a gyűjtés szenvedéllyé? A kiállítás az immár 50 éves közel 4500 darabból álló Antal-Lusztig-gyűjtemény egy kisebb szeletét mutatja be látogatóknak.  Ha művészetkedvelő lennél mit gyűjtenél szívesen? A kiállításból mely képeket választanád ki és mért? A foglalkozás során a diákok egy fiktív aukción vehetnek részt és maguk döntik el, milyen alkotásokkal gazdagítanák a gyűjteményüket.

Művészetpedagógiai foglalkozások a Designrezisztencia – DNM 2018 kiállításán

Az alakváltó korlátbáb

Ajánlott: óvodás – 5. osztály

Főszereplőnk egy korlátbáb, akinek felelősségteljes szerepköre korlátozza őt szabadságában. Természetesen nagy boldogsággal tölti el, hogy egy lépcsősor elemeként támaszt és biztonságot nyújthat az emberek számára, de valahogy mégis ott él benne egy ideje a hiányérzet. Mindig is világot szeretett volna látni és érdekes kalandokban részt venni. Sajnos eljött a nap, amikor ő is a szemétkupacok között találta magát. Ekkor egy különleges kapura lett figyelmes, melynek köszönhetően álma harangkongatásra egy rövid időre de valóra vált.

Újragondolva

Ajánlott: 6–12. osztály

A  2018-as Debreceni Nemzetközi Művésztelep Designrezisztencia című kiállításán a design és a képzőművészet közötti határokról fogunk beszélgetni.  A tárlat koncepciója a dizájnnal szembeni ellenállásból indult ki, azzal az alapkérdéssel, hogy miként áll ellen a képzőművészet a dizájnnak.

De vajon mennyire szövi át életünket a design és azon belül is mennyire hangsúlyos a funkcionalitás. A másik kérdés, hogy bizonyos formatervezett tárgy kinek szól, és milyen hamar jut el az adott vásárlói réteghez. A foglalkozás során a diákok az alkotások lehetséges funkcionális szerepét felerősítve és kiegészítve mutatják be a műtárgyakat egyfajta kifordult szerepben, a vásárlói közönségnek. Külön érdekes, hogy az alkotás a rezisztencia ellenére válhat-e használati tárggyá és ezáltal magán hordozhatja-e a design bármilyen elemét? Fiktív teleshop hangulatát keltő műsoridőnk során a cél a közönség érdeklődésének a felkeltése és a termék eladása. Így a kreativitás mellett az előadókészség is nagy előnyt jelenthet.

Iratkozzon fel hírlevelünkre


hungarian english

menü