Klenyánszky Csilla: Mentsvárakozás

Klenyánszky Csilla: Mentsvárakozás

Klenyánszky Csilla: Mentsvárakozás

Klenyanszki Csilla (1986) 2012-ben foto szakon diplomázott a rotterdami Willem de Kooning Academy-n. Jelenleg a Dutch Art Institute “Art Praxis” mesterszak hallgatója. 2014-ben a SeMa Nanji Rezidencia keretében 3 hónapot Seulban töltött, majd 2016-ban Amsterdamban megalapította a Mothers in Arts Rezidenciat. Pillars of home (Otthon Pillérei) című sorozata 2018-ban elnyerte a 33rd Festival International de Mode & de Photographie, Hyères csendélet díját. Ugyanebben az évben a könyvét jelölték az Unseen Dummy Awards-ra Amsterdamban, majd 2019-ben Paris Photo-Aperture Foundation PhotoBook Awards “első fotókönyv” díjára, 2020-ban pedig a Magyar Nemzeti Múzeum által megalapított Rosti Pál Díjara. Ugyanebben az évben FOAM Paul Huf-díjra jelölték. Munkájában az anyaság, a hagyományos (nemi) szerepek es a családpolitika területet kutatja. Csilla partnerével es 5 éves kisfiával jelenleg Hoorban, Hollandiában él és dolgozik.

Klenyánszky Csilla: Mentsvárakozás (2020)

(részlet)

„Szerencsések vagyunk.

Nekünk az otthon biztonságot jelent, kényelmet. Még akkor is, ha mindez az utóbbi hónapokban bezártsággal párosult, ahol egyszerre volt jelen káosz, unalom, játék és türelmetlenség. Egy energiáját soha nem vesztő 5 éves és két otthon dolgozni próbáló szülő.

S habár néha (vagy sokszor) jól jött volna egy kis csend, nyugalom vagy akár az egyedüllét, az energiáját soha nem vesztő 5 éves megvédett a sokakat legyőző magánytól.

Otthon kell maradni. Nincs iskola, nincs napközi, nincs múzeum, nincs állatkert, nincsenek barátok, nincsenek nagyszülők. Anya van. Apa van. Apa dolgozik. Ki maradt? Anya dolgozik. Ki játszik?

Az én házam az én váram…

…Persze, szerencsések vagyunk.”

„A két sorozat központi eleme és kapcsolódási pontja a hiány. Csilla esetében az egyedüllét hiánya, míg kisfiának a világjárvány megmagyarázhatatlan bezártsága, Anna esetében pedig az általános hiányállapot és szeparáció érzése.

A közös munka természetes velejárója volt a másik oldal, a tökéletesen ellentétes pandémiás helyzeten való közös elgondolkodás és egy olyan találkozás, amit egymástól távol ez a művészeti projekt, annak online térbe költözése teremthetett meg.”

Iratkozzon fel hírlevelünkre


hungarian english

menü